Welkom bij Een Kleine Wereld - Tabletop Fantasy

Dead Man's Hand - lekker vlot spel met je eigen geluidseffecten!

Dead Man's Hand - lekker vlot spel met je eigen geluidseffecten!

, by Een Kleine Wereld !, 2 min reading time

Dead Man’s Hand (DMH) is op het oog een spel met lage instapkosten en door de scenario’s verschillend te spelen met verschillende bendes. Een lekker vlot spel met veel interactie.  Klik hier voor het overzicht!

Dead Man’s Hand (DMH) is op het oog een spel met lage instapkosten en door de scenario’s verschillend te spelen met verschillende bendes. Elke bende bestaat eigenlijk uit zeven jongens en er zijn in totaal vier bendes om uit te kiezen (je hebt er maar twee nodig om een ​​spel te spelen). De komende tijd komen deze uit in plastic (nu nog in metaal).

De regels zijn goed geschreven, ongeveer 14 pagina's lang met veel afbeeldingen en diagrammen. Dus het systeem is snel op te pakken.

Het heeft een beetje oude filmische stijl. DMH levert echt een oude westerse ervaring op die je hebt gezien in Clint Eastwood-films en dergelijke. Door ramen crashen en eens flink aan de haal gaan... gewoonweg heel leuk (het spel kun je uitbreiden met je “eigen” geluidseffecten). De 'scène'-benadering om voor elk te spelen set een scenario te bieden is leuk en elke scène kan uiteraard als een op zichzelf staand spel worden gespeeld.

 Alles wordt aangestuurd door het kaartspel geen kaart gestuurde mechanica, maar het dubbele gebruik van elke kaart is er voor activering of speciale regels. Elke speler heeft rode kaarten (harten en ruiten) of zwarte kaarten (schoppen en klaveren). De beurt begint waarbij elke speler de bovenste kaart van zijn (goed geschudde) stapel omdraait. De hogere kaart bepaalt wie het initiatief heeft (bij gelijke stand een tweede kaart trekken). Die kaart wordt toegewezen aan een van je bendeleden. Vervolgens krijgt elk bendelid een gesloten kaart. Als iedereen een kaart heeft, draai je ze allemaal om en los je ze op van de hoogste kaart naar de laagste. Elke speler begint ook met de handkaarten. Elke kaart heeft een getalswaarde (gebruikt voor het bepalen van de speelvolgorde) en speciale regels. De kaarten in je hand worden gebruikt voor hun speciale regels (die je normaal gesproken helpen tijdens een van je activeringen, of je tegenstander onderbreken door hem een ​​nadeel te geven aan zijn acties). Elk model krijgt drie acties (verplaatsen, schieten, herstellen, enz.). Wanneer alle modellen zijn geactiveerd en hun acties hebben voltooid, is de beurt voorbij. En herhaal (waar nodig herschud je de aflegstapel om je stapel aan te vullen).

Dat is de kern van het systeem. Geen gedoe, gewoon spelen... je snapt de bedoeling.

Great Escape Games ondersteunt het spel met het downloaden van bewegwijzering van gebouwen, referentiebladen en extra "scènes" die je kunt gebruiken om te spelen zodra je de scènes uit het boek hebt opgebruikt.

Benieuwd naar de starter set en andere bijbehorende producten? Klik hier voor het overzicht!

Tags


Blog posts

Login

Forgot your password?

Don't have an account yet?
Create account