Ervaar de spellen volledig tijdens de EKW Game Experience: speel begeleide speelsessies, ontdek strategieën en beleef het verhaal tot het einde. Geschikt voor zowel nieuwe als ervaren spelers!
Spel: Warhammer 40K: Kill TeamBegeleider: DaveTagline: Compacte, strategische gevechten in het 40K-universumAantal spelers: 2v2Duur: ± 120 min
Beleef intense kleine gevechten in het Warhammer 40K-universum. Kill Team laat je tactiek en planning volledig tot hun recht komen, met snelle acties en strategische keuzes. Ideaal voor zowel nieuwe spelers als fans van het 40K-universum.
Naar uitleg ticket bijdrage en overzicht alle Game Experience sessie
Ervaar de spellen volledig tijdens de EKW Game Experience: speel begeleide speelsessies, ontdek strategieën en beleef het verhaal tot het einde. Geschikt voor zowel nieuwe als ervaren spelers!
Spel: Dead Man’s HandBegeleider: [naam begeleider]Tagline: Snelle, tactische duels in het Wilde WestenAantal spelers: 2–4Duur: ± 120 min
Stap in het Wilde Westen en ervaar snelle, filmische shoot-outs. In Dead Man’s Hand speel je met kleine, behendige warbands die precies groot genoeg zijn om meteen actie en tactiek te beleven. Perfect voor spelers die van risk–reward en cowboy-avontuur houden.
Naar uitleg ticket bijdrage en overzicht alle Game Experience sessie
Ervaar de spellen volledig tijdens de EKW Game Experience: speel begeleide speelsessies, ontdek strategieën en beleef het verhaal tot het einde. Geschikt voor zowel nieuwe als ervaren spelers!
Spel: Silver Bayonet - De Legende van de Witte KroonBegeleider: BernardTagline: Creatieve en snelle historische/fantasy duelsAantal spelers: 4Duur: ± 120 min
"De oude meester Brandt van Oosterhaven vertelt de Legende van de Witte Kroon. En hierin schuilt een opdracht om de Witte Kroon te vinden, of vindt de Witte Kroon zijn drager zelf.....".
Silver Bayonet brengt historische en fantasy-geïnspireerde warbands tot leven in een rules-light systeem dat verrassend veel vrijheid biedt. Ideaal als je houdt van snelle actiescènes en creatieve scenario’s.
Naar uitleg ticket bijdrage en overzicht alle Game Experience sessie
Ervaar de spellen volledig tijdens de EKW Game Experience: speel begeleide speelsessies, ontdek strategieën en beleef het verhaal tot het einde. Geschikt voor zowel nieuwe als ervaren spelers!
Spel: The 9th AgeBegeleider: StijnTagline: Ideaal voor fans van tactische mass battlesAantal spelers: 4 (2v2)Duur: ± 180 min
Mass battles, epische legers en tactische bewegingen: The 9th Age brengt klassieke rank-and-file fantasy wargaming helemaal tot leven. Verwacht strakke regels, diepe strategie en verrassend veel toegankelijkheid voor een systeem van deze schaal.
Naar uitleg ticket bijdrage en overzicht alle Game Experience sessie
Ervaar de spellen volledig tijdens de EKW Game Experience: speel begeleide speelsessies, ontdek strategieën en beleef het verhaal tot het einde. Geschikt voor zowel nieuwe als ervaren spelers!
Spel: Witchin' HourBegeleider: PatrickTagline: Sfeervolle magie- & skirmishervaringAantal spelers: 2Duur: ± 120 min
Een compacte, sfeervolle skirmish vol duistere magie en snelle confrontaties. The Witching Hour speelt intuïtief, visueel sterk en leent zich uitstekend voor speelsessies waarbij spelers meteen in het verhaal worden gezogen.
Naar uitleg ticket bijdrage en overzicht alle Game Experience sessie
Ervaar de spellen volledig tijdens de EKW Game Experience: speel begeleide speelsessies, ontdek strategieën en beleef het verhaal tot het einde. Geschikt voor zowel nieuwe als ervaren spelers!
Spel: Pew Pew Indiana JonesBegeleider: Jan Willem Tagline: Snelle pulp-actie voor avontuurlijke spelersAantal spelers: max 5Duur: ± 120 min (met 5 spelers)
Snelle pulp-actie met zwepen, pistolen en verloren artefacten! Dit regelsysteem speelt licht, avontuurlijk en uitnodigend—perfect voor iedereen die het tempo hoog wil houden en het verhaal centraal wil zetten.
Naar uitleg ticket bijdrage en overzicht alle Game Experience sessie
Ervaar de spellen volledig tijdens de EKW Game Experience: speel begeleide speelsessies, ontdek strategieën en beleef het verhaal tot het einde. Geschikt voor zowel nieuwe als ervaren spelers!
Spel: MoonstoneBegeleider: Ray & LeslyTagline: Humorvolle skirmish voor alle niveausAantal spelers: 4Duur: ± 120 min
Een magisch, maf en heerlijk ondeugend skirmish-spel waarin sprookjesfiguren elkaar te slim af proberen te zijn. Met een uniek “bluff & guess”-mechanisme is Moonstone toegankelijk, grappig én toch tactisch scherp. Past perfect bij spelers die van humor én strategie houden.
Naar uitleg ticket bijdrage en overzicht alle Game Experience sessie
Ervaar de spellen volledig tijdens de EKW Game Experience: speel begeleide speelsessies, ontdek strategieën en beleef het verhaal tot het einde. Geschikt voor zowel nieuwe als ervaren spelers!
Spel: Hairfoot JoustingBegeleider: RaimonTagline: Luchtige, competitieve hobbitachtige-duelsAantal spelers: 2Duur: ± 55 min
Luchtig, absurd en stiekem enorm competitief: Hairfoot Jousting laat hobbit-ridders strijden in een charmant, humoristisch duelsysteem. Perfect als je iets wilt spelen dat anders is dan alles wat je kent.
Naar uitleg ticket bijdrage en overzicht alle Game Experience sessie
Ervaar de spellen volledig tijdens de EKW Game Experience: speel begeleide speelsessies, ontdek strategieën en beleef het verhaal tot het einde. Geschikt voor zowel nieuwe als ervaren spelers!
Spel: Test of HonourBegeleider: BasTagline: Snelle instapervaring voor nieuwe spelersAantal spelers: 2Duur: ± 55 min
Duik het Japan van de samoerai in en ervaar snelle, filmische gevechten vol risk–reward keuzes. In Test of Honour speel je met kleine warbands die precies groot genoeg zijn om meteen actie te zien. Ideaal voor zowel nieuwe spelers als liefhebbers van cinematische skirmish-games.
Naar uitleg ticket bijdrage en overzicht alle Game Experience sessie
4Ground and Great Escape Games present the "Feature Buildings" for the Dead Man's Hand Old West building range.
This kit includes pre-painted parts with high levels of internal and external detailing. Most walls, external and internal, in 4Ground kits, are double skinned for strength and to enable detailing inside and out of the model. The roof can be removed for easy in-game access, all windows have acetate and all doors are working.Preacher Samuel Johnson was born in Connecticut in 1847 raised by his Methodist parents and, filled with the divine spirit, he became a preacher in 1865 without being appointed by any church to do so. Again inspired by the Lord in 1876, he knew he had to travel west ministering as he went.Preacher Johnson was inspired to head for the town of Dead Man’s Hand and on May 8th 1876 held his first service while walking on foot towards the town. That service was held with 30 men and five women in attendance. On May 11th they safely arrived in the town, without once being threatened by road agents or Indians.Preacher Johnson started his life in the town by working odd jobs during the week, while every Sunday he was on Main Street preaching. As the population of Dead Man’s Hand grew so did Johnson’s flock and, thanks to the good Christian folk such as Albert Miller and Christopher Caldwell, in 1879 his congregation had built the first chapel in Dead Man’s Hand.Now the Preacher Johnson’s chapel is known as ‘the church’ and most folks know of him as Reverend Johnson, he still holds his church services every Sunday where he preaches about the inequity and vileness of some of Dead Man’s Hand prominent residents, the likes of Stuart Wheatley and ‘Slick’ Dan Pottinger to name but two. If he keeps upsetting the wrong people the rumour going round is that someone may find him on the road killed by ‘Indians’ very soon!
The buildings pictured have had nothing added except for the PVA/wood glue used during construction of the kit. Miniatures not included.
Set of three metal civilian models to populate your town and get gunned down in the crossfire!. Models supplied unpainted. Part of a new range of civilians to complement the DMH 4Ground buildings sculpted by Martin Baker. Rogan's Bar available separately. Weight 80g for postage purposes. See Customer Service page for details of postage charges.
As an early settler when this town was still called a camp, Jim Rogan staked an ideal corner location for his bar. Bars at this time were simple affairs without the adult entertainment to be found in saloons but in the right location they could still turn a coin. Unfortunately within two years Jim had died, found on the road 10 miles outside of town he had been shot 7 times (6 with point blank powder burns). But if it was a rival bar or saloon owner who wanted Rogan's bar gone they didn't count on Cathie Rogan taking the bar on after her father's murder. Cat' is still making good money and has plans to add a bunk rooms above her bar for passing travellers that are looking for a clean bed at a fair price, and if it's beer, cards or whisky they want they know where to find it.
A set of 2 metal gas pumps.
Shell pump shown purely as our inspiration for the sculpt.
Sculpted by Darren Edwards. 28mm Scale model supplied unassembled and unpainted. Miniatures not included.
Two civilian models just going about their daily business. In The Chicago Way, civilians may be used to get in the way and provide targets for the ruthless!.
Models supplied unpainted. Sculpted and painted by John Morris
Three 28mm civilian models caught in the crossfire!. In The Chicago Way, civilians may be used to get in the way and provide targets for the ruthless!.
Models supplied unpainted. Sculpted by Alan Marsh
A cooperative fantasy dungeon-crawler set in the Mortal Realms
Band together to cleanse a corrupted Abbey of its foul inhabitants
Features 49 push-fit miniatures, including 7 heroes, 37 enemies, and 4 tokens
1-4 players | Ages 12 and up | 45 minutes play time per session
Evil is festering amid the ruins of the Jade Abbey. The daemonic warlord Gelgus Pust seeks to poison the wondrous fount of life-giving water known as the Everspring, which lies beneath the ruined stronghold. Magically imbued with restorative properties, the Everspring grants vitality to the surrounding lands. Yet Pust would see it befouled with the toxic gifts of his master – Nurgle, Lord of Plagues. Only an ill-matched band of heroes and sellswords stands between the Prince of Sores and his final victory. To reach him, they must navigate a landscape that has been moulded and twisted according to Nurgle’s vile whims.In Warhammer Quest: Darkwater, you and up to three friends take on the role of disparate heroes seeking to purify the corrupted Jade Abbey. Only by working together and balancing your strengths and skills can you hope to survive. With each journey, you will uncover the devious plans of the daemonic Prince of Sores. Your missions will take you to dangerous locations full of peril. Still, along the way you'll gain experience and loot that will aid your quest as you go, allowing you to eventually take on the strongest enemies – like Gelgus Pust himself.This cooperative board game is quick, satisfying, and easy to learn, yet offers enough compelling choices and growing complexity to challenge even experienced gamers. The lay flat map book means that you can set up in as little as five minutes, allowing you to dive straight into the action. Each hero offers different skills and abilities, and randomly drawn quest cards ensure no two games are the same.This set includes:Miniatures49x push-fit plastic miniatures, including:– 7x hero miniatures, and 1x companion, cast in khaki plastic: Edmark Valoran, Bren Tylis, Inara Sion, Drolf Ironhead, Kelthannor, Drasher Vorn, and Jacobus Vyne with Wisper– 4x villain miniatures: Gelgus Pust, Belga the Cystwitch, Mulgoth the Cleaver, and Shaman Foulhoof– 33x enemy miniatures: 2x Cankerborn, 3x Blight Templars, 6x Mire Kelpies, 8x Pestigors, and 14x Pox-Wretches– 2x treasure tokens– 2x living rot tokensBooks– 1x 36-page softback rulebook– 1x 38-page hardback map bookGaming Content– 341x cards– 1x double-sided quick start guide– 61x tokens, counters, and markers– 14x dice, including enemy action diceThis kit comprises 211 plastic components, 1x Citadel 60mm Oval Hex Hole Base, 1x Citadel 50mm Round Hex Hole Base, 3x Citadel 28.5mm Round Hex Hole Bases, 8x Citadel 40mm Round Hex Hole Bases, 11x Citadel 32mm Round Hex Hole Bases, and 25x Citadel 25mm Round Hex Hole Bases. These push-fit miniatures can be assembled without glue and are supplied unpainted – we recommend using Citadel Colour paints.
Op zondag 28 december vanaf 12u zetten we onze 40K vehicles and/or monsters op de tafel. En daarna is het vooral BOOM, BLAST and destruction waarbij uiteraard het doel is niet meer op de tafel te hebben staan. Team 1 tegen Team 2. Ter plekke volgt de indeling. Eindtijd? Geen idee.
Meer vragen: duik onze discord in!
Locatie: Een Kleine Wereld
The deployment of USMC Grizzly medium walkers to the Pacific posed a serious tactical problem for the Japanese. Developing a similar medium walker to counter it entirely from scratch would be too time-consuming. Again, the Imperial leadership turned to their (then) Axis allies who offered to export a limited number of the Pz.Kpfg. VII Heuschrecke stripped of its gravitic jump assist modules. On inspection of the first units to arrive in Japan the Imperial military discovered that the missing weight of the modules actually benefited the walker’s speed and agility, making it ideal for both general combat and reconnaissance duties. Recently, Japanese reverse-engineering of Axis-supplied components has allowed a fully Imperial-built version of the Locust, the ‘Inago’, to be produced in the Home islands.
Contains one resin and metal miniature.
Models supplied unassembled and unpainted
Despite the successes of the Kazak light walker, Soviet forces experienced significant losses from every encounter with Axis heavy Panzer walkers. A swift countermeasure was necessary. The OKMO design bureau at the Bolshevik Factory in Leningrad was assigned the task of developing Objekt 231. a heavy multi-legged walker chassis derived from the Axis' Thor. Rather than opting for the Axis' complex sixlegged designs or the Allies' technically challenging biped configurations, OKMO produced a more straightforward and reliable quadruped chassis. Originally conceived as a mobile bunker, the designers revisited a multi-turret concept from OKMO’s titanic 1930s T-35 tank.
Contains one resin and metal miniature.
Models supplied unassembled and unpainted
After their initial encounter with the Axis Spinne walker, Soviet forces diligently endeavoured to capture an example. Demonstrating characteristic Soviet determination, scientists and engineers of Science City 4 succeeded in reverse-engineering much of the technology. This, along with plans for bipedal walkers stolen by SMERSH agents from the United States, enabled the Soviet Union to swiftly develop the Kazak walker as the first operational example. This fast and agile reconnaissance vehicle proved to be highly effective and has set the standard for subsequent Soviet walkers.
Contains one resin and metal miniature.
Models supplied unassembled and unpainted